Träningsupplägg Bootcamp

Träningsupplägg Bootcamp

PRINCE FITNESS BOOT CAMP UPPLÄGG

  • Boot campen pågår i 4 veckor
    Varje vecka kör grupperna 3 pass ‘Varje pass är 1 h lång 
  • MÅNDAG – ARMS & ABS
  • ONSDAG – CHEST, BACK & ABS
  • TORSDAG – BUTT & LEG
  • ‘Varje pass är 1 h långt
  • Varje träningstillfälle inleds med Princefitness särskilda uppvärmning under 10-15 minuter.
  • Uppvärmningen består av boxning och hopprep.Boxning ger dig styrka, kondition och koordination. Hopprepet tränar upp koordinationen, konditionen och styrkan i både ben och bål samt bidrar även till fettförbränning.
  • Efter att uppvärmningen är utförd så får är det dags för en fys del som varje enskild instruktör får bygga upp efter gruppens nivå och förmåga.
  • – Vecka 1: genomgång och grundövningar visas kombinerat med övningar som byggs på vartefter.
  • – Vecka 2-3: Grundövningarna blir mer avancerade. Redskap/ material kan tas in i träningen.
  • – Vecka 4: uppvärmningen sker i backe och grundövningarna avanceras ytterligare. Intensitet och tempo är genomgående betydligt högre.- 

Leave A Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *