Om Oss

VAD ÄR PRINCE FITNESS?

Princefitness erbjuder funktionell träning utomhus och inomhus med Militärträning kombinerat med boxning.  Innebörden av funktionell träning är att man arbetar med flera muskelgrupper samtidigt för att förbättra balans, smidighet, styrka, samt koordinationsförmåga, till skillnad från styrketräning där man isolerar träningen mot en specifik muskel för att öka muskelvolymen.

I vår träning använder vi oss av basövningar som utförs inom det militära och genom att hålla en hög disciplin i vårt sätt att träna får deltagarna mer ork och push i träningen.

Forskning visar att utomhusträning gör oss gladare och ger oss mer positiv energi än träning inomhus, vilket vi har tagit fasta vid. Vi utför därför vår träning i huvudsak utomhus (med undantag från vinterhalvåret) eftersom vi tror att ökad träningsglädje också maximerar deltagarens prestationsförmåga och ger bättre resultat.

PrinceFitness passar alla typer av människor oavsett om du söker viktnedgång/viktökning, att bli starkare, mer explosiv eller bara ett sätt att underhålla kroppen med bra träning. Det är också ett mycket bra komplement till de som redan tränar regelbundet eller söker variation i sin träning.

PRINCE FITNESS BOOT CAMP UPPLÄGG

  • Boot campen pågår i 4 veckor
    Varje vecka kör grupperna 3 pass ‘Varje pass är 1 h lång 
  • MÅNDAG – ARMS & ABS
  • ONSDAG – CHEST, BACK & ABS
  • TORSDAG – BUTT & LEG
  • ‘Varje pass är 1 h långt
  • Varje träningstillfälle inleds med Princefitness särskilda uppvärmning under 10-15 minuter.
  • Uppvärmningen består av boxning och hopprep.Boxning ger dig styrka, kondition och koordination. Hopprepet tränar upp koordinationen, konditionen och styrkan i både ben och bål samt bidrar även till fettförbränning.
  • Efter att uppvärmningen är utförd så får är det dags för en fys del som varje enskild instruktör får bygga upp efter gruppens nivå och förmåga.
  • – Vecka 1: genomgång och grundövningar visas kombinerat med övningar som byggs på vartefter.
  • – Vecka 2-3: Grundövningarna blir mer avancerade. Redskap/ material kan tas in i träningen.
  • – Vecka 4: uppvärmningen sker i backe och grundövningarna avanceras ytterligare. Intensitet och tempo är genomgående betydligt högre.-